Alt du lurer på
Obs: Internet Explorer fungerer ikke på siden vår og du vil ikke kunne se utvalget vårt av varer.
Frakt
Retur
Om varen
Auksjon
Betaling
Donasjoner
Autensitet
Sikkerhet
Kontakt oss
Frakt:
Hva slags fraktmetoder har dere?
Du som kunde kan velge mellom de ulike fraktmetodene til Bring. Varer som selges via butikker på nett kan hentes i den fysiske butikken.
Hvordan kan jeg spore varen jeg har kjøpt?
Alle varer kan spores underveis. Du vil få en bekreftelse på mail med et sporingsnummer fra Bring når varen er sendt fra vårt lager . Du kan også logge deg inn på Min Side for å følge med eller finne lenken.
Hva koster frakt hos dere?
Frakt blir beregnet etter vekt og volum på varen. Hvis du kjøper en vare fra en av våre butikker via nettbutikken kan du hente varen i butikk uten fraktkostnader.
Hvor lang tid går det, før jeg mottar min bestilling?
Alle bestillinger som blir utført innen kl. 09.00 på hverdager, sendes som regel samme dag. Normal leveringstid til adresser i Norge er 2-5 virkedager.
Kan jeg få levert en vare på kort tid?
Ja du har alle leveringsmuligheter som vår leverandør tilbyr. Dette må ordnes direkte med leverandør.
Hvilke land leverer dere til?
Vi leverer foreløpig kun til adresser i Norge.
Retur og angrerett:
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hos Fretex Nettbutikk har du 14 dagers angrerett. For å benytte deg av angreretten må du bruke det vedlagte returskjemaet. Du kan også laste ned nytt angrerettskjema på Min Side eller kontakte oss. Deretter sendes varen til Postboks 283 Alnabru, N-0614 Oslo.
Har jeg gratis retur?
Fretex Nettbutikk dekker ikke returkostnadene med unntak av reklamasjon eller annen avtale. Frakten du betalte ved kjøp refunderes når hele kjøpet heves eller returneres og ved evt. reklamasjon av hele sendingen.
Om varen:
Har dere flere av en vare?
Alle våre varer er unike og kommer i ulike størrelser, ved bruk av lagrede søk og filter kan du finne varer du ønsker på en effektiv måte. Det er viktig å huske på at flere kan se på en vare samtidig og en vare er kun reservert når du har kommet til utsjekk i prosessen. Hvis vi skulle ha flere av en vare inne er dette merket på produktet.
Hvor lenge er de gjeldene prisene på en vare aktuelle?
Vi fyller på med nye varer daglig i vår nettbutikk og reduserer priser etter sesonger og kampanjer. Dette merkes tydelig på produktene.
Hvor slitt kan en vare være?
Alle våre produkter er vurdert og godkjent av nettredaktør. Produktbeskrivelsen kan inneholde relevante detaljer ang slitasje og evt mangler. eks: En vintage Collegegenser kan bære preg av å ha levd et liv før og ha et mer slitt trykk. Skulle du likevel oppdage feil eller mangler som ikke er beskrevet, kan du returnere varen innen 14 dager fra varen er mottatt.
Jeg ønsker mer informasjon om en vare, hva skal jeg gjøre?
Hver vare har en produktbeskrivelse der vi legger til det vi vet om varen. Noen varer kan dessverre mangle både merkelapp og vaskelapp, men ved å følge våre vaskeanvisninger kan du trygt kjøpe et umerket produkt.
Vi ønsker også å vise alle våre produkter i så lik farge som mulig og bruker derfor samme lyssetting og kamera for å få frem dette. Hvilken farge du vil se, er avhengig av hvilket datasystem du bruker, og vi kan ikke garantere at datamaskinen eller mobilen din vil gjengi slike farger på en nøyaktig måte.
Auksjon:
Får jeg varsel når noen har bydd over meg?
Du kan selv bestemme om du ønsker varsel for dette på e-post eller SMS, ved å gå inn på Min Side og profilinnstillinger.
Når må jeg betale for en vare jeg har vunnet?
Har du vunnet en vare har du 24 timer på deg til å betale den i vår nettbutikk.
Kan jeg kjøpe flere varer samtidig som en auksjonsvare?
Auksjonsvarer og «vanlige» varer må kjøpes separat hos oss så du kan dessverre ikke betale for disse samtidig.
Må jeg være innlogget for å delta på en auksjon?
Ja, for å kunne delta på en auksjon må du ha opprettet en bruker hos oss.
Hvor mange auksjoner kan jeg være med på samtidig?
Du kan delta på så mange auksjoner du ønsker og følge med på dette inne på Min Side
Betaling:
Kan jeg se en liste over varer jeg har kjøpt tidligere?
Hvis du har opprettet en bruker hos oss ligger denne informasjonen på Min Side under ordrehistorikk.
Kan jeg betale en vare med faktura?
Vi ønsker ikke å fremme betalingsmåter som dette og har derfor kun kortbetaling som må gjøres på nett i øyeblikket du er ferdig med en handel.
Donasjoner og Frelsesarmeen:
Hvordan kan jeg donere penger direkte til Frelsesarmeen?
På www.frelsesarmeen.no finner du all informasjon om dette
Autentisitet:
Hvordan kan dere garantere at en vare er ekte?
Våre eksperter sjekker alle varene som legges ut på nettbutikken, vi har lang erfaring med dette og jobber kontinuerlig med å oppdatere oss på nye opplysninger om forfalskninger, og nye merker. Vi bruker også eksterne spesialister for å forsikre oss om at produktene vi selger er autentiske. Hvis det skulle vise seg at noe du har kjøpt hos oss ikke er en ekte vare så har du selvsagt full reklamasjonsrett med penger tilbake både for produkt og frakt.
Sikkerhet:
Jeg ønsker å slette meg og min innlogg, hva gjør jeg?
Du har full kontroll og oversikt på dette selv inne på dine sider. Du kan også kontakte oss per mail eller tlf. og få hjelp til å slette din brukerkonto.
Er det sikkert å bestille online fra Fretexbutikken.no?
Ved din bestilling godkjennes ditt betalingskort automatisk hos PBS via en sikker server hos DIBS. Alle opplysninger sendes i kryptert form. Du tar derfor ingen risiko når du handler i Fretex Nettbutikk .
Hva slags rettigheter har jeg som innlogget kunde?
Vi følger også de siste regler for GDPR, du har full kontroll på din info og kan til en hver tid slette deg som kunde hos oss.
Kontakt oss:
Kan jeg kontakte dere?
For raskt svar kontakt oss på chat. Du kan også sende en mail på nettbutikk@fretex.no . Du kan kontakte oss alle hverdager mellom 09:00 og 14:00