Fretex Miljø AS
Org.nr.: 919764031
PB 283 Alnabru
N-0614 Oslo
Vilkår:
Nettbutikkvarer
Varene i nettbutikken kan både være lagt ut fra vårt nettlager eller av en av våre fysiske butikker. Varer fra nettlager kan kun sendes. Hvis du ønsker å kjøpe en vare fra en eller flere av våre butikker kan ekstra fraktkostnader derfor tilkomme. Alle varer fra fysiske butikker er merket tydelig i nettbutikken og du vil få en god oversikt over eventuelle ekstra fraktkostnader i handlekurven.
Auksjon
Auksjonsvarer kan kjøpes ved å delta i en budrunde. For å kunne delta i en auksjon må du være en registrert bruker. Som registrert kunde vil du få et varsel på varer du byr på 15 minutter før budrunden er over, og hvis du blir overbydd av en annen kunde.
Du kan delta i så mange auksjoner du vil og by så mange ganger du ønsker på en vare inntil tiden på auksjonen er ute.
Auksjonsvarer må betales innen 24 timer etter vunnet budrunde og betales separat fra andre varer i handlekurven.
Betaling
Vi tilbyr følgende betalingsmuligheter: Vipps,bankkort, samt kredittkortene Mastercard og Visa. Alle priser hos Fretex Nettbutikk er inkl. moms.
Hver gang du bestiller en vare gjennom Fretex Nettbutikk sender vi en ordrebekreftelse pr e-post til deg som kunde. Vi pakker deretter din vare og sender den direkte til deg. Pengene blir først trukket fra ditt betalingskort når varen er sendt fra butikken.
Frakt og levering
Frakt fra nettbutikk
Varene blir sendt fra vårt lager alle hverdager, og kan forventes levert innen 2-5 virkedager.
Frakt fra butikk: Klikk og hent
Har du bestilt en vare fra en av våre fysiske butikker, kan du få sendt en vare hjem til deg med samme fraktmetoder som fra nettlageret. Alternativt kan du benytte deg av Klikk og hent, som er gratis. Vi anbefaler Klikk og hent for både å spare miljøet og fraktkostnader. Ved Klikk og hent må du vise ordrebekreftelse for kjøp av vare(r).
Frakt av møbler fra butikk
Ved kjøp av store varer som for eksempel møbler må frakt avtales med den aktuelle butikken. Disse varene er merket med butikknavn og dette kommer frem i produktbeskrivelsen. (ikke mulig i dag).
Frakt ut av landet
Vi sender ikke varer ut av Norge fra vår nettbutikk per dags dato.
Ordresporing
Når varen er hentet av fraktselskap, kan du spore din ordre via et sporingsnummer som du finner under ordrehistorikk på Min Side.
Angrerett og retur
Vilkår for angrerett
• Vennligst ta deg tid til å prøve alt på. Hvis du bestemmer deg for å returnere, behøver du bare å fylle ut angrerettskjemaet som ligger vedlagt og sende varen tilbake til oss innen 14 dager etter du mottok den. Fraktkostnader refunderes ikke.
• En vare som returneres må være i samme stand som den ble mottatt, og ha vår prisetikett festet til varen.
• Når en returnert vare er mottatt i nettbutikken vil nettbutikken overføre kjøpesum tilbake til kunden. Returfrakten refunderes ikke .
• Vedlagt din bestilling skal det være et angrerett/returskjema. Dersom du har mistet denne, kan du logge deg inn på Min Side og laste ned en ny. Er du ikke registrert kunde hos oss, kan du kontakte oss på chat eller e-post, så sender vi deg en e-post med lenke til skjemaet.
Reklamasjon
Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved varer levert fra Fretex Nettbutikk, skal oppgis innen rimelig tid etter at du har mottatt varen. Ved reklamasjon vil omkostningene ved frakt bli dekket av Fretex Nettbutikk.
Slik reklamerer du på en vare:
1. Send oss en mail på nettbutikk@fretex.no og forklar hva det gjelder. Send gjerne ved bilde av feilen.
2. Vent på svar eller evt forklaring fra oss.
3. Send varen i retur til: Fretex Nettbutikk, Postboks 283 Alnabru, N-0614 Oslo. Du vil motta fullt beløp tilbake på din konto når varen er mottatt nettbutikkens lager og saken er behandlet.