NB! Vi anbefaler Posten Norgespakke for å sende varer i retur. Dobbelsjekk at postkode er riktig eller får vi ikke pakken. Vi har dessverre ikke kapasitet å hente pakker fra hentesteder. Bruk 93074457 som telefonnummer i bestilling av Norgespakke (telefonen er ikke bemannet).
Frakt fra nettbutikk
Varene blir sendt fra vårt lager alle ukedager og kan forventes levert innen 2-5 virkedager. Dersom man bestiller varer både fra nettbutikk og fysisk butikk, kan det tilkomme frakt fra begge steder.
Frakt av møbler fra butikk (ikke mulig i dag)
Ved kjøp av store varer som for eksempel møbler må frakt avtales med den aktuelle butikken. Disse varene er merket med butikknavn og dette kommer frem i produktbeskrivelsen.
Frakt ut av landet
Vi sender ikke varer ut av Norge fra vår nettbutikk per dags dato.
Ordresporing
Når et kjøp er gjennomført vil du få en lenke fra vår transportpartner, Bring, med muligheter for sporing. Du kan også finne sporingsnummer på Min Side.
Retur og angrerett
Vilkår for retur
Vi tilbyr nå (fra 01.03.19) mulighet for å returnere og motta tilgodelapp i butikk for varer kjøpt i nettbutikken. Dette er mulig i alle butikker MED UNNTAK AV: Bryne, Drøbak, Mandal, Gjøvik, Larvik, Kristiansand, Voss, Risør, Levanger, Halden. Ta med angrerettsskjema, ordrebekreftelse og varen med lappen festet på produktet for å få tilgodelapp. Her har du også 14 dager på deg til å returnere.
Hvis du ønsker penger inn på konto må du sende varene i retur til nettbutikken på vanlig måte.
• Vennligst ta deg tid til å prøve alt på. Hvis du bestemmer deg for å returnere, behøver du bare å fylle ut angreskjemaet som ligger vedlagt i pakken og sende varene tilbake til oss. Husk å fyll inn ordrenummer.
• Hos Fretex Nettbutikk har du 14 dages returrett fra dagen du har mottatt varen. For å benytte deg av returretten må du bruke det vedlagte returskjemaet.
NB! Fra og med 24.11 utvides returfristen for julegaver inntil 31. januar 2023, altså pakke med retur må sendes senest 31. januar. Merk den med "julegave" på returskjemaet!
• Varer som ønskes å returneres må være i samme stand som da den ble solgt og ha prislapp festet på varen.
• Når en returnert vare er mottatt i nettbutikken vil kunden få refundert pengene inkludert opprinnelig frakten (dette gjelder enten retur av hele sendingen eller etter avtale på feks reklamasjon av vare).
• Hver pakke inneholder et returskjema. Dersom du har mistet dette kan du logge deg inn på Min Side og laste ned et nytt, er du ikke innlogget kunde hos oss kan du kontakte oss og be om et skjema. Husk å fylle ut ordrenummer når du returnerer noe.
Hvis du ønsker å sende varen i retur til oss kan du sende den tilbake på billigste fraktmåte og i forpakning du mottok ved levering. Du vil få refundert beløpet på varene innen 4-7 dager etter at vi har mottatt varen. Vår returadresse er: Fretex Nettbutikk, postboks 283 Alnabru, 0614 Oslo. Du vil ikke bli refundert for returfrakten (kun frakten som ble betalt ved kjøp, se over).
Reklamasjon
Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved varer levert fra Fretex Nettbutikk, skal oppgis innen rimelig tid etter at du har mottatt varen. Ved reklamasjon vil omkostningene ved frakt bli dekket av Fretex Nettbutikk.
Slik reklamerer du på en vare:
1. Send oss en mail på nettbutikk@fretex.no og forklar hva det gjelder. Send gjerne ved bilde av feilen.
2. Vent på svar eller evt forklaring fra oss.